I made this widget at MyFlashFetish.com.

14 September 2015

Satu Dalam Sejuta

Assalamualakum...jeng...jeng...jeng.....actually hari ni aku nak bercakap tentang lelaki...orang selalu guna ayat 'LELAKI SEMUA SAMA' kan? especially kaum wanita...suka sangat guna ayat tuuu..percaya atau tidak...aku dah jumpa lelaki yang lain dari yang lain...who is that man??? hampa mesti pikiaq orang tuu SUAMI aku kan???? jawapannya BUKAN...hahaha...Suami aku cuma lelaki biasa...bukan luar biasa....hahaha...

kebiasaan lelaki...akan cakap depa kawen sebab nak perempuan uruskan depa...masakkan untuk depa...basuh baju depa...iron baju depa..tolong kemaskan umah yang dah disepahkan oleh depa...itu kebiasaan lelaki laa...sebab tuu aku kata suami aku ni termasuk dalam golongan lelaki biasa...hahaha...

Ni aku nak cerita lelaki yang paling aku respect sekali...paling aku kagum...dan yang paling2 dalam segala2 hal ialah PAK TAM aku...but why him??? haa ni laa aku cerita...Pak Tam aku ni laa lelaki paling rajin, paling pembersih, paling cermat yang aku pernah jumpa kt dunia ni...mak aku selalu crita kat aku pasai PAK TAM aku ni...masa PAK TAM aku bujang dulu...mak aku pernah laa p rumah dia kat K.L...mak aku kata RUMAH dy punya kemas macam dengan orang dah berbini...padahal dia bujang kottt....mak aku punya nak bagi perumpamaan sampai kan mak aku kata 'RUMAH PAK TAM AKU LAGI KEMAS DARI BILIK AKU' .....kikiki...bayangkan barang2 dia susun teratoq jaa...xdak habuk pun...pinggan pun xdak berteraboq dalam sinki...baju busuk pun xdak bersepah atas lantai...Bab cermat dari segi harta benda plak...bayangkan moto dy yang dah berzaman tuu...nampak berkilat macam dengan moto baru...sama laa macam keta dy....memang dy jaga sguh...moto abah aku yang lagi baru dari moto dy pun x berkilat camtu...hahaha...

aku ada laa p rumah PAK TAM aku laaney...rumah dia dekat changloon...kami ni kalau p...confirm laa p makan kan...hahaha...MAK TAM aku pandai masak oiii...tambah2 kalau buat nasi ayam...terangkatttttttttttttt....hampa banyangkan laa...aku ni kalau basuh pinggan...biaq pinggan tu kering sendiri..pastu baru angkat letak kat tempat pinggan...tapi PAK TAM aku rajin sungguh...lepas basuh dia lap plak pinggan mangkuk tuuu..pastu terus letak kat tempat pinggan...kira sinki umah dia kosong jaa laa..bila dia cuti, then MAK TAM aku p keja...dia laa basuh baju then sidai...dah kering dia kutip plak...then lipat terus....benda ni berlaku depan mata aku masa aku p tidoq kat rumah dia dulu...kira MAK TAM aku balik keja x kena buat keja teruk2 dah...balik masak jaa...beruntung sungguh MAK TAM aku...mana nak cari oiii suami macam tu...1 dalam sejuta...nak jumpa cukup payah...

Mak aku punya sikap sama laa macam PAK TAM aku...cuma mak aku ni kira biasa laa sebab dia perempuankan...perempuan ni kalau rajin biasa laa...tapi kalau lelaki rajin sangat lah luar biasa...aku pun x serajin tuuu...sebab aku memang pemalas...hahahaha...sebab tu jodoh aku dengan suami aku...2x5 orang kata...kalau umah aku bersepah xdak laa laki aku bising...tapi kalau dia sepahkan rumah...tunggu dengar laa aku beletiaq...setahun pun x habis...kikikiki

TUU JAA AKU NAK CERITA...PAPAI




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

MY Only Love Slideshow: MirWanies’s trip from Kedah, Malaysia to Kedah (near Kuala Nerang) was created by TripAdvisor. See another Kuala Nerang slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.