I made this widget at MyFlashFetish.com.

11 Januari 2013

My Future Wedding Days

 Assalamualaikum...........Hari ni aku nak bercakap tentang majlis perkahwinan aku...walaupun lambat lagi, tarikh pun tak ditentukan lagi......aku tetap nak cakap...blog aku kan...so, aku punya suka laa...gagagaga...Majlis perkahwinan aku, insyallah akan berlansung pada tahun 2013, hari apa?? bulan brpa?? aku pun tak tau laa..yang tuu kena tanya pihak lelaki......ngeee...ok bercakap tentang majlis perkahwinan mesti semua orang membayangkan sebuah majlis yang gilang gemilang ala2 wedding of the year gitu....hehe...penuh dengan pelbagai hiasan. pelamin, hiasan meja makan........dan macam2 lagi lah....tapi majlis aku nanti aku nak buat serba sederhana jaa...tak ada maknanya nak buat pelamin bagai...membazir......bukannya aku nak habiskan seumur hidup aku atas pelamin tuu pun....tak ada maknanya nak habiskan duit beratus ringgit hanya untuk sebuat pelamin yang akan diguna untuk beberapa jam.......MEMBAZIR...... aku cuma akan buat hiasan meja makan pengantin and hiasan dalm bilik tidur......lagipun pelamin tuu dah macam budaya barat plak kan....mak aku pun memang tak bagi buat pelamin.....so, dengar jaa laa nasihat mak.....bahagian pelamin aku dah jimat.......then bahagian kad kawin...u know what??? kad kawin aku, aku buat sendiri...x percaya?? ni gambar kad kawin aku.... tapi tarikh dekat kad ni palsu jaa coz aku baru nak mencuba...........

Muka depan Kad



Bahagian belakang


Bahagian Dalam Kad







Dah percaya??? nak jimat punya pasai, so aku buat sendiri....walaupun tak cantik and tak sempurna macam yang orang kedai buat, tapi aku rasa agak berbaloi...sebab dapat jimat duit...alaa, nak buat yang cantik2 pun bukannya orang nak simpan lama2 kad ni...nanti orang buang jugak kan??? btoi dak??? sebab aku pun mana da simpan kad kawin orang lama2...agak dah habis kenduri, trus bakar kad2 tuu...hurmm, sebab tuu aku tak mau tempah kad kat kedai...nanti nak kena bayar beratus ringgit, tapi at last kad tuu masuk dalam tong sampah jaa...rasa macam buang duit plak......buat sendiri tak ada laa membazir sangat.......duit pun tak banyak yang habis.....:)))) dan yang paling aku tak suka berhutang dengan orang...nak buat kenduri besar2 sampai sanggup berhutang dengan orang....buat apa nak buat besar2 kalau tak mampu????nak menunjuk???hurmm niat tu pun dah tak betoi....lain laa kalau berkemampuan...tak perlu hutang sana sini...nak buat besar mana pun tak dak orang nak kisah...memang aku tak suka laa kalau kena berhutang..nanti habis kenduri orang dah mai rumah minta hutang...buat pening kepala jaa...so, aku pikiaq nak buat sederhana jaa..kepala pun tak pening kan...biar laa apa orang nak kata...bukan depa nak sponsor pun....kalau nak complaint2, dok hulur duit xpa laa jugakkan...ni cakap jaa lebih...aku cukup tak suka manusia macam tu...hak tuan rumah laa nak buat macam mana pun...tak payah nak complaint sangat........so, malas nak pkiaq apa orang nak kata...just pekakkan telinga........yang penting majlis tuu dapat keredhaan dari Allah..tu yang lebih penting.......Sekian....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

MY Only Love Slideshow: MirWanies’s trip from Kedah, Malaysia to Kedah (near Kuala Nerang) was created by TripAdvisor. See another Kuala Nerang slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.